CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jejak Musafir.. Tinggalkan jejak Tuan Hamba dan InsyaAllah Tuan Hamba akan Hamba jejaki.. ;)

September 2, 2010

Hanya PadaMu


Ya Allah Ya Tuhanku,
Mengapa aku masih mengingatinya
Mengapa aku harus merinduinya
Mengapa aku harus menyimpan harapan ini kepadanya

Ya Allah,
Daku sedar, Ya Allah
Dosaku menggunung tinggi, tidak terhitung nilainya
Aku sedar, ya Halim,
UjianMu ini kaffarah daripada dosa-dosaku,
Jiwaku ini terlalu kotor, imanku ini terlalu lemah,
Ampunilah aku ya Allah

Ya Allah
Bantulah aku, berikanlah aku kekuatan
Untuk kuserahkan cinta ini hanya untukMu
Untuk kusandarkan harapan ini hanyalah kepadaMu

Ya Allah
Tolonglah aku, bantulah aku untuk bermujahadah
Melawan mainan perasaan ini
Tiada siapa yang layak membantu
Melainkan Engkau, ya Aziz

Hanya yang kupinta, ya Allah
Jika "dia" tercipta untukku
Engkau berikanlah petunjukMu
Istiqamahkan aku didalam perjuangan ini
Demi cintamu dan agamaMu

Cita-cita hanya satu, ya Allah
Syahid untuk bertemu denganMu
Di destinasi yang kekal abadi suatu masa nanti
Ampunilah aku ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim.

Amin ya Rabbal Alamin..


*Sumber: tak kesah la kt mana pon =D
"Berdoalah kepadaKu, nescaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembahKu akan masuk neraka Jahanam dalam keadaan hina dina" (Al-Mu'min:60)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...